Naked The Hague teller

Externe artikelen lichaamsbeeld (3)

   Bron: NOS    13 april 2022    Maxime de Vries en Steef Bouwman
Deskundigen maken zich zorgen over de invloed van deze fitfluencers: afgetrainde bodybuilders en topatleten, die hun vaak jonge volgers motiveren om ook intensief te gaan trainen. Uit onderzoek onder 15-jarigen blijkt dat jongeren die veel en vaak kijken naar deze fitfluencers meer kans hebben op een eetstoornis en een negatief lichaamsbeeld.
 

 

 Bron: Trouw    8 januari 2022    Robin Goudsmit

Brengt de jaren negentig-trend ook het ultradunne schoonheidsideaal terug?
Heupbroeken en naveltruitjes zoals in de jaren negentig maken een comeback in de mode. Moeten we ons ook schrap zetten voor het graatmagere schoonheidsideaal van toen?
“Kim Kardashian heeft een enorme revolutie teweeggebracht”, zegt Liesbeth Woertman, emeritus hoogleraar psychologie van de Universiteit Utrecht en auteur van het boek Psychologie van het uiterlijk: Hoe ons lichaamsbeeld ontstaat. “Ze vertegenwoordigt een niet-wit schoonheidsideaal, dus meer mensen kunnen zich erin herkennen. En ze is niet zo vreselijk dun.”

VivaBe Naked The Hague

 Bron: Viva België     4 november 2021    Viva SVV

  Heb jij ons Goed Genoeg-Lijfboek al?
Bij VIVA-SVV lanceerden we het Goed Genoeg-Lijfboek. Met ons boek, vol weetjes en anekdotes, willen we ingaan tegen onrealistische vrouwelijke schoonheidsidealen en de hoge verwachtingen die er aan ons lijf worden gesteld.
De maatschappelijke druk om aan dat ‘ideaal’ te voldoen is groot, met eetstoornissen, crashdiëten en depressies als gevolg. Met ons boek willen we vrouwen aansporen milder te kijken naar hun lichaam en zich niet te spiegelen aan het ideaalbeeld dat de modewereld en de (sociale) media hen voorhouden. Want als je het aan ons vraagt, dan is ieder lijf in een bikini een bikini-lijf.

NRC-logo

 Bron: NRC     4 november 2021    Jonas Kooyman

  Dankzij Instagram hebben jonge vrouwen over de hele wereld hetzelfde gezicht
Instragramgezicht Een strakke huid, volle lippen en nadrukkelijke jukbeenderen: dankzij Instagram en betaalbare cosmetische ingrepen zien jonge vrouwen er over de hele wereld identiek uit. Het gezicht van Kim Kardashian is te koop, gewoon in Nederland. Bij Filler House, in het Zuid-Hollandse Maasdam, betaal je 950 euro om te lijken op de internetberoemdheid.

    Nu Logo Naked The Hague

 Bron: NU.nl     19 september 2021    Chantal van Wees

Rijkdom is het beste schoonheidsgeheim
Geen alcohol, koffie of suiker, veel sporten en goed slapen: als topmodellen of beroemdheden naar hun schoonheidsgeheimen worden gevraagd, komen ze altijd met hetzelfde riedeltje. Maar is dat wel zo eerlijk? Waarom vertellen Victoria’s Secret-modellen wel over hun strenge schoonheidsregime, maar verzwijgen zij hun behandelingen als laseren en lymfemassages van honderden euro’s per uur? Met andere woorden: is het enige echt werkende schoonheidsproduct eigenlijk niet een enorme bak geld?

       NRC-logo

 Bron: NRC     15 september 2021    Rutger de Quay

  Klaar met het zogenaamd perfecte leven op Instagram? Dan maak je een ‘finsta’
Schoonheidsideaal Jongeren worden onzeker door Instagram, blijkt uit intern onderzoek van Facebook. Gebruikers hebben daar zelf een remedie tegen gevonden: de ‘finsta’.
The Wall Street Journal onthulde deze dinsdag dat moederbedrijf Facebook onderzoek stilhield waaruit zou blijken dat tieners onzeker werden van Instagram.

  Bron: CNBC     14 september 2021    Lauren Feiner

  Facebook documents show how toxic Instagram is for teens
Wall Street Journal reports: Facebook has repeatedly found that its photo-sharing app is harmful to a significant percentage of teenagers, according to a Wall Street Journal report published Tuesday.

  Bron: De Groene Amsterdammer     4 augustus 2021    Marijn van der Jagt

  Verdreven uit het bloot paradijs

Het uitventen van fysieke schoonheid op sociale media verheft een uniforme perfectie tot de norm. De veelvormigheid van het natuurlijke lichaam heeft amper podium.

  Bron: Standaard     10 juli 2021    Standaard

  Noren labelen bewerkte foto’s
Het Noorse parlement heeft een wet aangenomen die influencers verplicht om bij foto’s en video’s waarop de ‘lichaamsvorm, -grootte of huid is gewijzigd door retouchering of andere manipulatie’ te vermelden dat er aan het uiterlijk is gewerkt

'I Got Naked!

Snel naar ...

Deelnemers Naked Rotterdam

59 jaar
Acteur
40 jaar
Docent babymassage
43 jaar
Secretaresse
Vorige slide
Volgende slide
AD Naked The Hague