Geloof dat je niet helemaal goed bij je hoofd ben!
De artikelen in de krant en de interviews op de radio helpen natuurlijk heel goed bij het werven van deelnemers. Mensen die de tijd nemen om het artikel door te nemen, vervolgens nog op deze site kijken om verder te lezen, zijn dan goed geïnformeerd en kunnen weloverwogen een beslissing nemen om mee te doen.
Bij het werven van deelnemers voor Naked Rotterdam heb ik gemerkt dat een persoonlijke benadering het beste werkt. Dat is, zeker bij een onderwerp als dit, ook wel logisch. Daarom ga ik binnenkort weer de straat op om mensen aan te spreken en hen over het project te vertellen.
Een andere ‘wervingsactie’ is via FaceBook Messenger. Ik heb een nette tekst opgesteld waarin ik mensen kort over het project vertel. Ik vraag of ze mee willen doen en zo niet, of ze dan misschien iemand anders kennen die wel mee zou willen doen. De meeste reacties zijn wel positief. Niet zozeer van ‘ik doe mee’, maar wel ‘oh, wat een goed project, succes maar niet voor mij. Ik ga het wel volgen!’ Soms krijg ik een negatieve reactie en ik heb besloten die af en toe met jullie te delen.